Propagace reklamy

Propagace je cílené oslovení kupujícího, ke kterému je směřované určité sdělení. Je nedílnou součástí marketingového mixu (product (výrobek), price (cena), placement (distribuce), promotion (propagace)).

Propagace se dále rozděluje na 8 druhů: obchodní, výrobní, zdravotní, politickou, sportovní, kulturní, ekologickou, společenskou.

Jedna z činností propagace je reklama. Reklama je placená neosobní forma komunikace mezi zákazníkem a obchodníkem. Zprostředkovatelem reklamy jsou typicky masová média. Cílem reklamy je zisk a zvýšení prodeje výrobku, či nějaké služby.

Marketing je způsob řízení hospodářské činnosti z hlediska trhu. Cílem marketingu je orientace zákazníka, uspokojování jeho potřeb, tvorba zisku, který je nutný pro fungování firmy.

Propagace jako taková se zaměřuje na určitou cílová skupinu zákazníků. Skupiny můžeme rozdělit například podle věku (školní děti, teenageři, singles, mladé rodiny s dětmi, rodina s velkými dětmi, před seniorský věk, senioři), pohlaví a bydliště.

Principy komunikace

Propagaci lze tedy chápat komunikace mezi firmou a zákazníkem (i potenciálním), jejím principem je komunikovat zákazníkovi výhody nabízeného produktu, přimět (vnutit se) zákazníka k jeho koupi

 Součástí propagace může být

  • reklama
  • public relations (zkratka PR, práce s veřejností)
  • podpora prodeje
  • osobní prodej
  • affiliate programy

Kinder reklama

ČT zrušila reklamu

12.11.2011 19:41
Česká televize přestala vysílat reklamu na programech ČT 1 a ČT 24 O peníze přijdou filmaři a kampaň k digitalizaci V tuto chvíli je jasné, že například česká kinematografie přijde oproti plánu na rok 2011 o více než 30 miliónů Kč a ve fondu na informační kampaň nebude k dispozici plánovaný...

Reklama Kinder

28.10.2011 19:45
I takhle může vypadat reklama na Kinder vajíčka.