Novinovou reklamu využívají jak velké společnosti, tak i drobní inzerenti. Mezi novinovou reklamu počítáme samozřejmě i reklamy v časopisech.

Novinová reklama

Noviny Náklad
(tis.)
Čtenářů
(tis.)
Aha! 102 252
Blesk 379 1 420
Deník (regionální) 222 921
Hospodářské noviny 43 195
Lidové noviny 50 222
METRO (zdarma) 210 383
Mladá fronta DNES 241 874
Právo 130 435
Sport 54 286
Haló noviny 42 180

Údaj : srpen 2010

Noviny hrají v moderní společnosti důležitou společenskou roli. Předně tím, že veřejnost informují o důležitých událostech, dále jsou místem veřejné diskuse a tvorby veřejného mínění, zejména kritické kontroly vlády a politiky. Proto se někdy mluví o „hlídacích psech demokracie“. Kromě toho jsou ovšem noviny také významná oblast podnikání. Dříve se financovaly hlavně prodejem a předplatným, dnes je zdrojem financování hlavně reklama. Výše reklamních poplatků se ale odvozuje od výše nákladu nebo čtenářů, což je tak stále hlavní ekonomický parametr pro udržitelnost či ziskovost novin.

V časopisech lze inzerovat i nepřímo formou PR článků. V PR článcích Vás vydavatel daného média přesvědčí o vysoké kvalitě určitého výrobku, nebo služby.

To, že je otištěn PR článek, je pro vydavatele novin výhodné, protože na jedné straně dostane zaplaceno od zadavatele článku a na druhé straně kolikrát vytvoří kvalitní obsah.


Vytvořte si web zdarma! Webnode