Novinovou reklamu využívají jak velké společnosti, tak i drobní inzerenti. Mezi novinovou reklamu počítáme samozřejmě i reklamy v časopisech.
Novinová reklama
Noviny |
Náklad (tis.) |
Čtenářů (tis.) |
---|---|---|
Aha! | 102 | 252 |
Blesk | 379 | 1 420 |
Deník (regionální) | 222 | 921 |
Hospodářské noviny | 43 | 195 |
Lidové noviny | 50 | 222 |
METRO (zdarma) | 210 | 383 |
Mladá fronta DNES | 241 | 874 |
Právo | 130 | 435 |
Sport | 54 | 286 |
Haló noviny | 42 | 180 |
Údaj : srpen 2010
Noviny hrají v moderní společnosti důležitou společenskou roli. Předně tím, že veřejnost informují o důležitých událostech, dále jsou místem veřejné diskuse a tvorby veřejného mínění, zejména kritické kontroly vlády a politiky. Proto se někdy mluví o „hlídacích psech demokracie“. Kromě toho jsou ovšem noviny také významná oblast podnikání. Dříve se financovaly hlavně prodejem a předplatným, dnes je zdrojem financování hlavně reklama. Výše reklamních poplatků se ale odvozuje od výše nákladu nebo čtenářů, což je tak stále hlavní ekonomický parametr pro udržitelnost či ziskovost novin.
V časopisech lze inzerovat i nepřímo formou PR článků. V PR článcích Vás vydavatel daného média přesvědčí o vysoké kvalitě určitého výrobku, nebo služby.
To, že je otištěn PR článek, je pro vydavatele novin výhodné, protože na jedné straně dostane zaplaceno od zadavatele článku a na druhé straně kolikrát vytvoří kvalitní obsah.